Рахунок ФЗШУ

Членські, турнірні, благодійні внески перераховуються на розрахунковий рахунок Федерації заочних шахів України. Одержувач платежу – ГО ФЗШУ рахунок 26001300239722 в ТВБВ №10026/066 ГУ по Києву АТ"Ощадбанк"; МФО 322669; код ЄДРПОУ 26395770 Увага!

Програма кандидата в Президенти ФЗШУ Савчура Ф.Ф.
Написав Савчур Ф.Ф.   
Шановні колеги!

На виконання рішення зборів керівників обласних осередків Федерації заочних шахів України від 05.07.2008року, згідно якого „кандидати на посаду Президента ФЗШУ у строк до 1 вересня п.р. повинні представити на сайті ФЗШДо короткі автобіографічні данні, відобразити свій шлях у шахах, бачення ролі керівника в організації роботи всіх ланок ФЗШУ та програму діяльності ФЗШУ, джерела її фінансування”, подаю коротку інформацію щодо свого бачення роботи федерації і програми діяльності керівника і організації в цілому. Цим я підтверджую свою готовність балотуватись на посаду Президента ФЗШУ.

Зразу звертаю увагу, що ця готовність не співпадає однозначно з моїм бажанням, але поки-що я не бачу іншого виходу із ситуації, що склалась.

Щодо ролі Президента ФЗШУ в організації роботи всіх ланок ФЗШУ, то права і обовязки Президента чітко виписані в діючому Статуті ФЗШУ. На установчому зїзді також було чітко визначено, що основними обовязками Президента є забезпечення співпраці з ІКЧФ і загальне керівництво – координація діяльності керівних органів і представницькі функції.

Тобто Статут не передбачає, щоб Президент займався організацією роботи всіх ланок ФЗШУ і це є абсолютно правильним – організацією роботи кожного підрозділу (чи ланки) ФЗШУ повинна займатися та особа, яка обрана чи призначена очолювати підрозділ (чи ланку). Організовувати роботу ФЗШУ в цілому повинен керівний орган, а не Президент – Президент тільки координує роботу керівного органу, забезпечує виконання рішень керівного органу і контролює хід їх виконання.

Президент не повинен займатися організацією і суддівством змагань. Організовувати конкретні змагання повинні закріплені за цими конкретними змаганнями члени оргкомітету по проведенню змагань, а суддів для змагань повинна назначати (забезпечувати) колегія суддів. В той же час Президент повинен бути в курсі всіх подій, тому я підтримую прийняте рішення про те, що Президнент повинен бути членом всіх комісій і комітетів ФЗШУ (це взято від ІКЧФ), крім апеляційної комісії, але не повинен особисто очолювати жодну комісію (крім оргкомітету по проведенню змагань).

Всі ці повноваження, права і обовязки вищої посадової особи, передбачені Статутом ФЗШУ, є типовими для громадських організацій спортивного спрямування і я вважаю їх оптимальними для ФЗШУ.

Це вже інше питання, що для того, щоб здійснювати загальне керівництво, крім президента ще потрібні посадові особи, кими можна керувати і хто бажає і має можливість виконувати свої посадові обовязки... А саме відсутність кваліфікованих кадрів є головною проблемою ФЗШУ.

Модель статуту організації визначає необхідну теоретичну мінімальну кількість штатних працівників, які здатні виконувати мінімальний обєм роботи, передбаченим статутом.

Для виконання мінімального обєму роботи, передбаченого Статутом ФЗШУ, теоретично необхідно мати 2,5 штатних працівників (керівник, секретар, півставки бухгалтера). Якщо виконувати цю роботу на громадських засадах, то для виконання роботи одного штатного працівника необхідно мінімум 5 осіб, що бажають і мають можливість працювати на громадських засадах. Тобто для нормальної діяльності ФЗШУ необхідно знайти 12-13-14 таких осіб, хто буде більш-менш добросовісно виконувати доручений обєм роботи на громадських засадах. Тобто для того, щоб ФЗШУ змогла функціонувати на мінімально- необхідному рівні нам необхідно знайти кандидатури мінімум на 9 посад в Президії і 3 в контрольно-ревізійній комісії.

Уявлення деяких колег, що Президент може на громадських засадах якісно виконувати обєм роботи 2,5 штатних працівників - вважаю відірванними від реальності як щодо минулого, так і щодо майбутнього. Та ще й коли роботу треба виконувати не просто на громадських засадах, але ще й за власний рахунок....

На установчому зїзді ФЗШУ було чітко вирішено, що Президент ФЗШУ буде працювати на громадських засадах, але його фактичні витрати будуть компенсуватися за рахунок федерації. Я вже не один раз писав про свої витрати по легалізації ФЗШУ в Мін.юсті. Колеги гарно дружно підтверджували, що кошти повинні відшкодовуватись. Я навіть знайшов спонсорів, за рахунок яких кошти поступово можна було відшкодовувати і президенту і іншим посадовим особам ФЗШУ. Так дехто з шановних колег активно допоміг цих спонсорів позбутися.

В 2005 році я взявся активно організовувати черговий зїзд ФЗШУ. Особисто побував більш як в 10 областях (в деяких не один раз). Тільки прямі витрати сягали більше 2 тис грн. Цього року ситуація фактично така сама, тільки „влетів” я вже на більшу суму. А тут ще шановні колеги пропонують на зїзд ІКЧФ поїхати (абсолютно згоден, що це вкрай необхідно). Проблема тільки в тому, що тільки проживання на Конгресі коштує більш як 400 євро і ще принаймні стільки треба мати на інші дрібні витрати. Цікаво, звідки мені звяти такі гроші (у мене зараз просто немає стільки вільних грошей) і хто і коли компенсує мої витрати....

Я все це пишу, щоб продемонструвати, що витрати посадових осіб ФЗШУ (не тільки Президента) повинні відшкодовуватись, але для цього має чітко працювати керівний орган федерації.

Щодо джерел фінансування ФЗШУ, то я про це висловлювався не один раз. Для забезпечення базового фінансування необхідно завершити роботу по легалізації і підписанню договору з держкомспортом. Абсолютно реальним є отримання фінансової допомоги від Мінмолодьспорту в розмірі 20 тис. грн. за рік. Абсолютно реальним є отримання фінансової допомоги від 10 облспорткомітетів по 5 тис грн від кожного. Тобто абсолютно реальним є отримання фінансової допомоги від держави в цілому в розмірі до 70 тис. грн. за рік. Це зовсім непогано виглядає в порівнянні з тим, що останні роки доводиловь викручуватись із річних доходів в 1-2 тис грн. Причому, якби вдалося „добити” роботу по легалізації в 2005 році, то ми б уже цю суму три роки отримували.

І якщо зараз дехто з голів осередків філософствує про проблеми, то я хочу підкреслити, що саме з вини 2-3 таких філософів (які так і не виконали настирливе прохання Президента) не вдалося довести роботу до кінця в 2005 році і саме з їх вини за останні 3 роки ФЗШУ не отримала від держави суму понад 200 тисяч грн. А зараз дехто з цих шановних осіб замість того, щоб нарешті довести роботу до кінця, знову філософствує про труднощі і про кілька сот, а то і кілька десятків гривень...

Щодо спонсорів, то вважаю, що ФЗШУ може мати спонсорів для конкретних програм і я вже тричі таких спонсорів знаходив. Тільки шановні колеги оперативно допомогли цих спонсорів позбутися, чим зіпсували мої стосунки з кількома впливовими людьми. Є можливість мати спонсорів і зараз, але конкретні спонсори дають гроші завжди під конкретну особу, причому ця особа має давати спонсорам певні гарантії. Я зараз не в такій ситуації, щоб давати комусь якісь гарантії – і я не бажаю псувати свої відносини з впливовими людьми. Тому від ідеї поїздки на Конгрес ІКЧФ за рахунок спонсорів я відмовився. До питання про спонсорів можна повернутися тільки після завершення зїзду ФЗШУ.

Щодо Статуту ФЗШУ, то я вже не один раз наголошував, що він є результатом колективної роботи десятка висококваліфікованих спеціалістів – професіоналів своєї справи. Дуже багато останнім часом говоритьбся про недоліки Статуту. Перш за все зауважу, що статуту без недоліків не буває. Можливо багато моделей статуту для спортивної організації (в першу чергу в залежності від того, чи це федерація, конфедерація, асоціація, спілка і т.д.). Кожна модель має свої переваги і недоліки. Ми чітко визначились, що ФЗШУ є спортивною федерацією і визначились з рядом інших параметрів. Нинішню модель статуту вважаю оптимальною для заочних шахів, тому міняти її – це не просто недоцільно. Звичайно я знаю, що не всі формулювання діючого Статуту є ідеальними, я допускаю, що деякі недоліки можна усунути, питання в тому, яким чином і що конкретно вдосконалювати чи усувати...

На зборах керівників обласних осередків Федерації заочних шахів України від 05.07.2008року, ми створили робочу групу по підготовці внесення необхідних змін і поправок до чинного Статуту ФЗШУ. Звертаю увагу – мова йшла про внесення змін і поаправок до чинного Статуту, а не про „проект Нового Статуту ФЗШУ”

Tобто робоча група мала проаналізувати діючий Статут ФЗШУ, виявити там пункти чи статті, які необхідно замінити (чи поправити), обгрунтувати необхідність заміни, чітко сформулювати текст на який проводиться заміна і обгрунтувати, чому нове формулювання краще за старе.

Нічого з цього робоча група не зробила. Незважаючи на те, що я десятки раз просив різних осіб чітко сформулювати, які саме пункти чи статті Статуту є неприйнятними чи мають суттєвий недолік і в чому полягає неприйнятність чи недолік - мені фактично жодного такого недоліку не сформульовано. Змінювати те, що не має недоліків – це тільки створювати собі лишні проблеми...

Щодо запропонованого робочою групою проекту Нового Статуту ФЗШУ, то я про нього напишу окремо. Скажу тільки, що це принципово новий статут принципово іншої організації побудованої на принципово інших засадах. Було б дуже цікаво дізнатися думку авторів, які у нього переваги перед діючим нашим Статутом ФЗШУ...

З повагою Савчур Ф.Ф.